domingo, 10 de noviembre de 2024

BURIAL OATH

 


Origen: E.E.U.U., Cleveland

Formados: 2015

Estilo: Black

Temática: Ocultismo y satanismo

Enlaces: Applebandcampdeezerfacebook e instagram

Miembros:

  • Dominic Passalacqua Guitarra
  • JV Green Bateria
  • Mor Grish Voces
  • Rob Schroeder  Bajo
Discografía:

  • Burial Oath EP 2016  
  • Beyond the Vale of Shadowlands CD 2017  
  • Black Altar Invocations EP 2017  
  • Subjugation of the Bastard Son CD 2018  
  • Kingdom of Fire Single 2024  
  • The Cycles of Suffering CD 2024
THE CYCLES OF SUFFERING (2024)
Tercera entrega para los de Cleveland, un álbum forjado en las profundidades del black metal americano, lleno de elementos diferenciadores, pero al mismo tiempo también sabiendo plasmar las influencias del black más clásico. Hay que destacar el sonido de batería de JV Green (ex-Uada), con una propuesta no exenta de cierto tecnicismo que dota al conjunto de un estilo y sonido diferenciador en este aspecto, sabiendo tejer un entramado de sonido de ritmo medio cuando es necesario, en donde se construye una cierta atmósfera de tintes ocultista, pero sabiendo también subir el tono cuando es necesario para logra mayor contundencia. Las guitarras son afiladas y densas, solapándose perfectamente con el bajo y contrayendo un entramado driecto y potente en las secciones más puras de black metal, epro sabiendo también transitar por pasajes más contemplativos en donde las atmósferas ganan enteros en una suerte de oscuridad y crudeza. Ambos aspectos de su propuesta hacen que el sonido se muestre dinámico, por una parte esa faceta directo y oscura de puro black metal y por tora esas secciones que invitan a un tono más reflexivo, sabiendo equilibrar de forma acertada violencia y crudeza, con partes más melódicas y evocadoras en segundo plano. Hay que destacar también el trabajo del nuevo vocalista Mor Grish, el cual se mantiene impermutable en ese tono lleno de crudeza y agresividad, con ciertas dotes oscuras, que sabe integrarse y adaptarse al plano musical, ofreciendo si cabe una faceta más directa de la música, Un álbum que en definitiva, sabe ofrecer un tono directo que se nutre del sonio black más clásico, con algunas influencias thrash a la hora de ofrecer cierta melodías y en algunas estructuras también, pero con aportes de cierto carácter más actual, logrando hacer de este álbum una pieza única (7,8).



1. Void Hunter 05:53  
2. Deathbringer 05:22  
3. The Cycles of Suffering 03:24  
4. Howling Promethean Winds 04:37  
5. Shadows Suspended in Dust 04:09  
6. Pagan Fires 04:52  
7. Kingdom of Fire 02:50  
  31:07




Vinyl, LP, Album, Yellow / Red / Black Marble





martes, 5 de noviembre de 2024

VALONTUOJA

 


Origen: Finlandia, Helsinki

Formados: 2024

Estilo: Black

Temática: Coas, esoterismo, iluminación, muerte, naturaleza y oscuridad

Enlaces: Bandcampdeezerfacebookspotify y youtube

Miembros:

  • Jal'zoroth Todos los instrumentos y voces
Discografía:

  • Kodistani karkoitettu Single 2024  
  • Jään tulen alle Single 2024  
  • Luonnon armoilla CD 2024

LUONNON ARMOILLA (2024)
Álbum debut para Jal'zoroth al frente de este nuevo proyecto de black metal finlandés, en donde encuentra un equilibrio de sonido entre esa propuesta más dura y agresiva del estilo, con otras sonoridades más oscuras con cierto toque melódico, sin que ninguna de estas dos facetas se solapen hasta encontrar un acertado equilibrio. De buenas a primeras la propuesta se muestra directa, con un ritmo relativamente ato, sin que la batería tenga un peso del todo definido, pero si sabiendo mantener la intensidad que anteriormente comentaba. El entramado de guitarras es abrumador, sonando crudas, directas y gélidas con infinidad de riffs unas veces violentos, otros más centrados en querer desgranar algunas melodías, y es aquí, entre esa parte más directa y cruda, con ese aura melódica que se va colando en el fondo de las composiciones, en donde el álbum sobresale. El conjunto suena ciertamente inmersivo, los temas se suceden como un todo, con algunas concesiones en terrenos de atmosferas, fruto del despliegue de riffs y sobre todo de lo abrumador del sonido, sobre todo a la hora de trasmitir oscuridad, cierto caos y un fuerte contacto con la naturaleza. Las voces no le van a la zaga a la hora de interpretar ese tono crudo y frío, acorde con la parte instrumental, dentro de un álbum que se encuadra perfectamente en se sonido fines, tanto en aquel más crudo y directo, como en otros en el cual la oscuridad y ciertos elementos melódicos acaban por llamar la atención, logrando en este caso transitar por la delgada linea que separa ambas vertientes. Con un obra de arte como portada que llama la atención, Valontuoja se perfila como la enemista banda finesa de black metal que seguramente dará que hablar en las próximas fechas. (7,6).



1. Kodistani karkoitettu 04:23
   Tuulen humina kutsuu minua,
Kuiskaus synkän metsän siimeksessä.
Kodistani karkoitettu, maanpakolainen
Sieluni kaipaa takaisin.

Sydämeni kaipaa kallioita ja järviä,
Jylhää metsää ja villiä virtaa.
Mutta väkivalta vei minut pois,
Kotini riistettiin minulta.

Puiden huuto kaikuu korvissani,
Kun maa itkee menetettyä lastaan.
Kodistani karkoitettu, mutta sydämeni
Kotini muistaa

Kun tähdet loistavat yötaivaalla,
Muistan kotini kauneuden.
Vaikka maailma yrittää vieraaksi tehdä minut,
Sisälläni palaa liekki, joka ei sammu.

Kodistani karkoitettu, mutta silti
Sieluni kotiin kaipaa, luontoon palaa.
Raskaat askeleet kulkevat vieraalla maalla,
Kaipuu kaihoisana sydämessäni kaikuu.
2. Jään tulen alle 04:09
  Syöksyn syvyyksiin,
Tulen palavaan syleilyyn.
Jään kylmään ikuiseen,
Pimeyden valtakuntaan vaeltamaan.

Vereni virtaa mustana,
Kuin yöllinen joki,
Joka sydäntäni jäähdyttää,
Mutta sieluani polttaa.

Jään tulen alle,
Kuin varjojen valtias,
Kuiskien kivulle ja kauneudelle,
Rakkaudesta kuolemaan.

Pimeyden siivet lepäävät ylläni,
Kylmä tuuli kuiskaa nimeni,
Ja polttava liekki sydämessäni lepää,
Kutsuen minua kohti tuonpuoleista.

Jään tulen alle,
Missä kylmyys ja kuolema sulautuvat yhteen,
Missä tuskani ja kaihoni ovat yhtä,
Ja minä olen yksinäinen matkani kanssa.

Yön varjot laulavat ikuisuuden laulua,
Kuoleman kylmä syleily odottaa

Jään tulen alle,
Kuin varjojen valtias,
Kuiskien kivulle ja kauneudelle,
Rakkaudesta kuolemaan.

Mutta minä olen valmis,
Astumaan rohkeasti kohti pimeyttä.

Jään tulen alle,
Missä kylmyys ja kuolema sulautuvat yhteen,
Missä tuskani ja kaihoni ovat yhtä,
Ja minä olen yksinäinen matkani kanssa.
3. Loista silloin kun muu maailma tuhoutuu 06:07
Tuulen viima kylmyydessään, metsän siimekseen kutsuu minut. Yön hämärässä varjot tanssivat, ja kuun valo paljastaa salatun. Maailman tuhon keskellä, luonto kukoistaa voimakkaana. Puiden humina laulaa tarinaa, vuorten huiput kertovat menneistä. Pimeys ympäröi mutta ei pelota, sillä luonnon voima on loputon. Loista silloin kun muu maailma tuhoutuu, luonnon kauneus on ikuinen. Mustan mielen sekä sielun syvyys, yhtyy luonnon ääniin ikuisesti. Syvyyksien hiljaisuudessa käy askel, kuoleman varjojen läpi vaeltaja kulkee. Rikkoutuneet rungot kuiskaavat menneitä, ja veri musta virtaa läpi maan. Pimeyden valtakuntaan matkani vie, missä aurinko ei koskaan nouse. Kuoleman kylmyys syleilee ympärillä, mutta sieluni kirkas liekki palaa. Loista silloin kun muu maailma tummuu, luonnon kauneus voittaa pimeyden. Mustan sielun voima vahvana, kun luonto herää eloon kuoleman yöstä.  
4. Vanhan valtakunnan raunioilla 05:22
Ikuisen yön varjot,
hiljaa hiipivät rauniot.
Menneen loiston kaiku,
kantaa kylmän tuulen mukanaan.
Murtuneet tornit, vaiti huutavat,
kuoleman syleilyssä, kuninkaan valtaistuin.

Loputon pimeys,
kurkottaa taivaaseen, mustana käärmeenä.
Kivettyneet kasvot, ikuisessa unessa,
odottavat unohdettuja jumalia.

Hautautuneet salaisuudet,
mustan maan syvyyksiin.
Veri, kerran vuotanut,
vielä kuiskii ikiaikaista vihaa.

Hylättyjen sielujen itku,
kaikuu tyhjyydessä.
Vanhan valtakunnan raunioilla,
kuolema löytää kodin.

Yön hiljaisuus,
syöpyy läpi luiden.
Kylmän tähden alla,
loputtoman yön sylissä.
Mustat siivet,
peittävät kuihtuneen maan.

Kuun hopeinen valo,
virtaa rikkinäisistä ikkunoista.
Korppi se istuu,
kuninkaan murtuneella valtaistuimella,
sen silmissä hehkuu muinainen viisaus.

Verinen kuu,
jäätyneen järven yllä.
Menneisyyden varjot,
kietoutuvat pimeään.
Aavemaiset huudot,
kantautuvat autioista metsistä

Kivettyneet portit,
vaikenevat totuuden edessä.
Raunioiden keskellä,
tuuli kuiskii unohduksista.
Maahan kaivetut haarniskat, ne
Rappeutuu

Pimeys, kaikkialla,
hiljaisuus, ääretön.
Loputtomat yöt,
sulkevat meidät syleilyynsä.

Aika seisoo paikallaan,
raunioilla vallitsee ikuinen yö.
5. Läpi läpinäkyvän 05:18  
 Läpi Läpinäkyvän, pimeyden huuto kaikuu,
Metsän varjoissa sielut vaeltavat,
Mustan veren virta valuu maahan,
Tuulen henkäys korvissa kuiskaa kuolemaa.

Yön tummuus peittää maailman,
Kuoleman varjo lepää yllämme,
Tähtien valo himmenee pimeyden tieltä,
Käärmeen kieli kiertyy ympärillämme.

Sielu hukkuu synkkyyden syövereihin,
Valon kajastus ei löydä tietään,
Kuoleman kylmä kosketus polttaa ihoa,
Loputtoman pimeyden syleily kutsuu.

Läpi Läpinäkyvän, pimeyden valtias kulkee,
Kuoleman varjojen alla vaeltavat varjot,
Mustan sielun kutsu kaikuu kaukaisuudesta,
Ikuisen yössä sielumme vaipuu.

Läpi Läpinäkyvän, syvyyksien hiljaisuus kaikuu,
Kuoleman huudot lävistävät yötaivaan

Tuhon tuuli kulkee kaukaisilla mailla,
Pimeyden enkelit laulavat kuoleman laulua,
Ruoskat raapivat sielumme pintaa,
Läpi Läpinäkyvän, kohti loputonta yötaivasta.
6. Sokeus joka hallitsi on pois pyyhitty 05:16
Syvyyksissä pimeyden, valon kajo ei kietoudu. Hiljaisuuden huuto lävistää sieluni syvimmät sopukat. Kuoleman kylmä käsi syleilee minua varoen, mutta minä hylkään sen, sillä kuolema ei ole loppu, vaan alku uudelle matkalle. Tuulen humina kuljettaa äänetöntä lauluani, joka kaikuu unohduksen yössä. Sokeus, joka hallitsi, on pois pyyhitty uuden auringon noustessa. Veren punaista jälkeä jätän jälkeeni metsän kätköihin. Kuun kalpea valo heijastuu mustan järven pinnalla. Siipien suhina yössä, kun tummat enkelit laskeutuvat maahan. Heidän laulunsa kaiku lävistää sieluni ja herättää sen henkiin. Mustan valon sydän sykkii pimeyden voimaa. Sokeus, joka hallitsi, on pois pyyhitty, ja minä olen vapaa lentämään kohti kuolemattomuuden valoa.  
7. Kasva siellä, missä kaikki on tuhkana 05:22
Hiljaisuuden kohdussa,
tuhkanharmaan taivaan alla,
maa hengittää kuiskaten,
kehtona tulen luut.
Juuret kietoutuvat varjoihin,
etsien lohtua palaneesta kohdusta,
missä vihreän aaveet
kerran tanssivat auringon syleilyssä.

Hiilet, mustuneet ja kylmät,
piirtävät unohdettujen unien kuvioita,
palaneen maan verisuonet
missä elämä ja kuolema
hurmiossa kietoutuvat yhteen.

Tuuli, valittava hymni,
kantaa mädän tuoksua,
kaatuneiden lehtien sielunmessun,

Kuitenkin autiuden sydämessä,
missä maa on surulla kyllästetty,
toivon hentoinen verso
lävistää epätoivon verhon.
Tuhkasta,
hauras vihreä
uskaltaa kurottaa kohti taivasta,
ja juoda itkevän taivaan kyyneliä.

Kasva siellä, missä kaikki on tuhkana,
missä yö on ikuinen,
ja aurinko on kaukainen muisto.

Kasva siellä, missä tuli
on jättänyt katkeran suudelmansa,
ja ilma on paksua
tuhon mausta.

Sillä tuhon keskellä,
on jälleensyntyminen,
uhmakkaan hengen todiste,
järkähtämättömän sydämen hymni.
Luonto, aina hellittämätön,
kuiskaa valansa
nousta jäänteistä,
muovata elämä tuhkasta,
kutoa kauneutta
lopun säikeistä.
8. Hengitä vihdoin puhdasta ilmaa 07:28
Syvällä metsien humussa,
kuuset kohoavat korkeuksiin,
ja tuuli laulaa niiden latvoissa.

Verenpunainen taivas valaisee
kivikkoisen maan,
joka on otettu takaisin luonnon helmaan.

Sateen piiskatessa maata
kuolevaiset katoavat,
ja luonto voittaa jälleen kerran.

Hengitä vihdoin puhdasta ilmaa,
luonto on voittanut,
ja meidän on taivuttava sen tahtoon.

Syvyyksissä synkkien metsien,
missä varjot vallitsevat,
luonto kukoistaa voitonriemuisena.

Riutuneiden raunioiden keskellä,
missä ihmisen jäljet haalistuvat,
luonto nousee voittajana ylpeänä.

Puhdasta ilmaa hengitä,
luonto voiton maljan kohottaa,
ja meidän on taivuttava sen edessä.

Hengitä vihdoin puhdasta ilmaa,
luonto on voittanut,
ja meidän on taivuttava sen tahtoon.
  43:25






Cassette





viernes, 1 de noviembre de 2024

HÄDANGÅNGEN

 



Origen: Suecia, Gothenburg

Formados: ?

Estilo: Black

Temática: Desolación, frustración, muerte, naturaleza, orgullo, renacimiento y vacío

Enlaces: Bandcampfacebookinstagram y youtube.

Miembros:
  • Vindsval Todo
Discografía:

  • Sorgens borg Single 2023  
  • Likf​ä​rd EP 2023  
  • Tomhet CD 2024

TOMHET (2024)
Vindsval se ha sacado de la manga un proyecto mas personal, en donde se aleja de lo ofrecido por su otra banda Mara, proponiendo en este caso una visión más intimista, fría y melancólica de black metal. Este primer lanzamiento logra sumergirnos en las profundidades de un bosque, en lo más oscuro e insondable de la desesperación humana, con un mezcla acertada de crudos y gélidos riffs, con un ambientación melancólica y fría. La música logra trasladaros perfectamente a lo reflejado en la portada del álbum, en donde hay muerte en la persona ahorcada, hay melancolía en la persona que llora desconsolada a sus pies y hay naturaleza reflejada en el búho y en la cabaña en el bosque. Con un sonido de batería que agradece la construcción de medios tiempos para que el sonido languidezca y se preste a esas secciones más atmosféricas que se adentran por terrenos melancólicos, con secciones prácticamente instrumentales, en donde el sonido se ve acompañado de un búho o del viento meciendo la hojas. Cuando el sonido se muestra más contundente, la batería sube enteros, los riffs suenan desgarrados, llenos de crudeza y furia, todo ello siempre acompañado tanto de esa ambientación de sonidos de naturaleza, como un cierto toque de melancolía, fruto tanto de los arreglos de teclado como de la interpretación de las guitarras, aunque las presencia de las voces trasmite esa crudeza y desesperación infinita que emana del conjunto. Melancólico, crudo y desolador, así se presenta el primer larga duración de Hädangången, un álbum inmersivo, hipnótico y deudor de la escuela escandinava de black metal (8,3).


1. I skuggan av mitt hjärta 07:30  
2. En tår av vemod 05:27   
3. Nattlig bekännelse 03:10  
4. Kampen till friheten 05:36  
5. I ottan är du kommen 05:48  
6. Snödroppe 02:52  
  30:23





Vinyl, 12", 33 ⅓ RPM, Mini-Album








jueves, 31 de octubre de 2024

TOTAL HATE - INTERVIEW

--------


1. Total Hate began its journey around the year 2000, the name is clear and concise, but hate for what and towards what? Is all that hatred that inspired you to create the band still relevant today or do you think something could have changed?

- Well, the motives from back then are still present today, perhaps they have shifted somewhat or were simply accepted as unchangeable. The virus humanity was and still is simply unbelievably stupid and should largely be eradicated. With everything that is currently happening on this planet, humanity is definitely on the right track. 


2. Although you have been active for more than two decades, it seems that you are going through your best moment, this seems that it has not always been like this, from the original formation of the band only you continue, how have you faced all the passage of different musicians in the band, has it been a totally necessary process to move forward or at some point have you thought of putting an end to Total Hate?

- Yes it's been a long time when I founded the band. Every line-up change had a reason, usually because musicians were tired and were no longer giving 100%. Some had lost interest in black metal, some didn't want to play live anymore. Everything had to happen in order to have a very strong line-up with motivated guys. But breaking up the band was never an option. 


3. Following the above, you already have your sixth full-length ready, just one year after your previous album. Can we talk about two albums that are sound-consistent? Did you already have in mind when finishing the previous one how you wanted the new album to sound? How was the whole process of composing and recording “Forthcoming Age of the Reaper”? What brands of instruments have you used in the process?

- I think you can't really compare "Marching Towards Humanicide" with our new album. Both are 100% Total Hate albums, but on the one hand our long-time guitarist Aer had written several songs on the previous album and on the other hand we recorded a little differently this time. We knew that Czernobog would be writing most of the songs on "Forthcoming Age..." and were excited to hear what the result would sound like. He and Serrator worked out most of the songs together in the rehearsal room and then we all flew to Norway to record the album in a week and we were faster than expected. Some ideas came spontaneously in the studio. We were allowed to borrow all the instruments, which was very practical and way cheaper than bringing our own guitars with us. Our drummer played on a Yamaha kit, Goathammer had a solar guitar, I can't really remember the rest right now. 



4. It seems that with each new Total Hate release, the sound becomes more violent and raw, thanks, I think, to the successful balance between that classic and underground black sound with more current influences. Above all, I would like to highlight the production work of Mattis Elvestuen in this new album. How important do you think Mattis’ work has been in achieving the final touch to the sound of the album? What bands and styles are an influence for you when working on the music of Total Hate? How would you define the sound of the new album for someone who doesn’t know you yet?

- I would say the sound is more brutal and powerful than the previous releases, yes. The first two albums were a bit rougher, because we recorded everything ourselves. We didn't really have much of a clue how to do it all back then. Recording with Mattis was definitely amazing, because someone with such a musical background doesn't need to be told what black metal should sound like. For my part, I have strong roots in the scandinavian, or norwegian, 90s and I think that applies to all songwriters. On the new album, we may have drifted a little towards Finland in one or two songs, where there is currently the strongest black metal scene, but bands like Impaled Nazarene, Horna, Crimson Evenfall, Musta Surma & Warloghe have always been an influence for us. I would say if you want to hear honest, aggressive, hateful music that has class, then you should listen to our stuff. 


5. Satanism, anti-humanity, hate and more hate. When it comes to writing the lyrics, I see that you don't lack inspiration in the world we live in. Are these themes inherent to a style like black metal? Do the lyrics adapt to the music or vice versa?

- This topics fit perfectly with black metal and it seems that this music was created for it. There are maybe one or two genres where these topics would also fit, but black metal is definitely number 1. I think these kinds of lyrics called for this kind of music. 


6. You have worked with Munin's View to create the album cover. What is the meaning of this cover? What did you want to convey to the listener with it and how does it relate to the content of the album?

- The idea for the cover came about in the studio. I guess everybody realizes the grim reaper on the cover. He will swing his scythe very often in the coming months and years and many people will die in the coming times, everything points to this and some have understood it, others still don't want to or can't see it. With a few exceptions, most of the lyrics are about this too. 


7. War Anthem Records will be in charge of the album release. The previous album was released by Eisenwald. Why this change of record label for the release of the new album? Is the cassette release a tribute to the releases of the nineties? What is your opinion of a physical format like the cassette today? Is there a certain nostalgia for past times in this format?

- In fact, the last three albums were released through Eisenwald and Eternity Records. I had the feeling that we were treading water and that we needed to try something new. That affected the label, the studio and the cover and I feel that the decisions were the right ones. When I discovered music as a child, there were only cassettes and vinyl, and later came the CD. I think it's great that there are still tapes, all of our releases were also on tape and as long as there are labels and fans who support that, Total Hate stuff will be released on all three formats. 


8. “Dødsmarsj til helvete” is the song that closes the album, which is a cover of the Norwegian band Urgehal. Why did you choose this band and this song to close the album? How did the process of covering the song take place?

- The song is more than just a cover. It helps ensure that Trondr Nefas' legacy will never be forgotten. We met the Urgehal guys in Germany in 2002, met up now and again, sometimes in Oslo, sometimes in Germany, traded releases and are still in touch after all the years. The song just fits our style well and we have covered it live several times. We always wanted to record the song and when we were in Hønefoss to record the album, it was just the perfect moment. The song was only supposed to be included as an LP bonus track, but later we decided to add it on the cassette and CD versions too. 



9. With more than twenty years of career behind you in the black metal scene, I suppose you have faced different difficulties over time. What does black metal mean to you? How do you think the black metal scene in Germany has evolved over these years? What do you miss the most from the scene of the late nineties? What is the black metal scene like in a city like Nuremberg?

- I have been involved in black metal for almost 30 years and, unlike those who were involved for a few years and then disappeared again, I can say that black metal is more than just music and a way of life. The magic of this music and of metal in general will never end. There used to be countless good bands in Germany, but today there are probably not even half as many as there were back then. What bothers me most is the appropriation of black metal by people who constantly bring politics into it, these constant witch hunts on labels, musicians and bands and the fact that bands today call themselves black metal who would have been pulled off the stage in the 90s. In the past, there were many good bands like I said, that appeared on stage with corpse paint, fire, blood, gladiator boots, bullets and spikes. Today, on the one hand, there are short-haired students with their glasses and sneakers and on the other hand, people pull a sack over their heads or put on silly helmets and put on a ridiculous show on stage or a combination of both. Back then, people were serious about it and there were unwritten rules that everyone respected. The fact that there are always some crappy metal comedy films in the cinema says it all. (Black) metal is not a joke, but has been made into one over the years and it is time for hate, aggression, violence, seriousness, intolerance, anger and rebellion to return. Metal must become a thorn in society’s side again! I haven't lived in Nuremberg for a few years now and have somewhat lost track, but it would be news to me that there are pure black metal bands outside of our circle that uphold the old values. Unfortunately, Wolfthorn no longer exists, Aether and Lunatic Affliction are among the only ones who still breathe the air of the 90s. Black metal in Nuremberg had its heyday when Akhenaten of Judas Iscariot lived here, after that it declined. There have also been a few concerts in the past that have been cancelled, so I prefer to travel to other cities for black metal shows. It feels like there are far more people in our hometown who listen to the music than there were back in the late 90s, but unfortunately black metal and Nuremberg only work within a certain framework. Other good bands from our area are Goath, Horns of Domination, Hellish Crossfire & Venenum to name some.


10. Have you already started to present some new songs from the new album live? What concert dates have you already set? With which bands would you like to share the bill on a tour due to ideological and sound affinity?

- Yes, at the last show in Erfurt we already had 2 new songs in the setlist. For personal reasons we can't play any more shows until the summer as it seems, so in january we'll be playing our last show until around september with our brothers from Drudensang and Valosta Varjoon. There are also plans for our 25th years anniversary show near our hometown. The last tour with Drudensang, Whiskey Ritual and Amystery was very good and I could imagine touring again with this line-up. Otherwise it would be great to tour with a bigger band, but we won't pay for it and we don't want to play bands with rock star attitudes either. Marduk, Watain, Endezzma, Taake, Carpathian Forest or Urgehal would be great. The latter probably won't happen. 


11. How did you get started in music: first concerts you attended, first albums you bought? What event in your life made you want to be a musician?

- When I was a child I loved searching for music on the radio for ages, but I didn't like much of it. When I heard rock songs by Michael Jackson or the Beastie Boys I thought "that's exactly what I like". There was also a show with music videos on German television where I saw the Bed of Nails video by Alice Cooper. That was incredibly hard back then. At school my classmates gave me punk cassettes and the B-side had songs by Iron Maiden, Judas Priest, Anthrax and Slayer. One thing led to another and when I was 14 I went to a Guns N Roses, Faith No More and Soundgarden concert with a friend and his dad. The second concert was Metallica on the Black Album tour. Then there was a local radio show, MTV's Headbangers Ball and one or two people at my school who were into harder music, that's how I got into Kreator, Sepultura & Sodom, until then death metal and bands like Deicide and Morbid Angel came along. Then there were the first mixtapes where I held a cassette recorder up to the TV to record my favorite video clips. After listening to such tapes all the time, the path to the black metal sound was perhaps quite easy. I was hungry, completely obsessed and always looking for even harder music. When death metal slowly became boring, I discovered live photos of Immortal and Impaled Nazarene in the window of a metal shop in Nuremberg. It was basically our local Helvete, where we later bought and sold demos. The photos of the bands blew me away and when I heard the music, I somehow knew that something was happening. I got hold of used CDs of Darkthrone and Burzum there and I made more and more contacts in the black metal scene. At some point at a birthday party, the idea came up: Hey, let's start a band too. That was 1996/1997 and the birth of Seeds of Hate. 


12. What album represents the essence of black metal for you? What last albums have you bought?

- It's hard for me to name just one, so I' would say: Darkthrone - Under A Funeral Moon, Gorgoroth - Pentagram, Burzum - Det Som Engang Var, Emperor - In the Nightside Eclipse, Marduk - Those of the Unlight. None of the albums sound the same, but everything is 100% black metal. The last albums I bought were 3 lps of Baxaxaxa after we played with them in Erfurt. Before that I bought the Avmakt demo tape and their first record on vinyl. Great old school stuff from Norway. 


13. Thank you very much for taking the time to answer these questions for Black Metal Spirit, if you want to add something for Total Hate fans this is the place. I hope you like the questions.

- You're welcome and thank you for the interview! Support the real underground bands and labels!

ADRASTOS


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pox ‎– Pocken in Broekzele 5,99 €



Cassette, Compilation





domingo, 27 de octubre de 2024

THAW

 


Origen: Polonia, Sosnowiec

Estilo: Black metal, ambient y noise

Temática: ?

Enlaces: Facebook y soundcloud

Miembros:

  • A. Bajo y guitarra y noise
  • Krzysztof Kurek Guitarra
  • M. Bajo y voces
  • Michał Leks Batería
  • P. Noise
Discografía:

  • Decay Demo 2010
  • Advance Demo 2012  
  • Thaw CD 2013
  • Thaw / Outre Split 2013  
  • Afterkingdom Single 2013  
  • Thaw / Echoes of Yul Split 2014  
  • Earth Ground CD 2014
  • Decay / Advance Recopilatorio 2014  
  • 4-Tape Wooden Box Set Recopilatorio 2015  
  • St. Phenome Alley CD 2015  
  • Grains CD 2017
  • Fading Backwards CD 2024

FADING BACKWARDS (2024)
Los polacos Thaw afrontan la edición de su quinto álbum de estudio como una bnada que ha sabido mirar al pasado, recoger lo mejor de su sonido a lo largo de estos años y darle un aire diferenciador, de nuevas influencias, sabiendo de inicio que lo suyo no va a convencer a los puristas del género, alejados de los focos más mediáticos de la mano de la experimentación y el noise, pero sabiéndose ganadores a la hora de no tener que complacer a nadie. Sin llegar a los treinta y cinco minutos el álbum logra atraparnos de lleno en la parte más inmersiva y experimental de su sonido. Cada tema es un viaje a distintos planos emocionales y viajes cósmicos o astrales. Ofreciendo de inicio un sonido disonante, crudo y con elementos electrónicos, con un intensidad que fluye desde la cadencia de sonidos doom, que funciona como un carga de profundidad, hasta aquellos que nos van meciendo en partas más hipnóticas, con el drone o el noise con mayor peso. Un aura de sludge nos va surtiendo de diferentes emociones, así como las voces se trabajan en diferentes escenarios, unas veces más limpias y accesibles, las otras más mayoritarias profundas, graves y destructoras. Un ambiente enfermizo está presente desde el inicio, con alguna que otra salvedad, pero con el paso de los minutos del álbum solo somos conscientes al final del mismo que hemos acabado cayendo a las profundidades insondables de un pozo de negrura en donde nada es lo que parece. Violento, desquiciante, melódico, rugoso, profundo, oscuro y sobre todo con una propuesta sucia y reconocible, a si se podría definir este quinto álbum de los polacos. (7,8).



1. The Great Devourer 05:17   
2. A Place Where Repetition Dwells 05:29  
3. Wartenberg Wheel 05:32  
4. In the Laughter and the Stride 04:46  
5. Dissociate Me/Spreader Bar 05:42  
6. Moral Justification of Selfishness 07:43  
  34:29





Vinyl, LP, Album





sábado, 26 de octubre de 2024

TOTAL HATE

 


Origen: Alemania, Nuremberg.

Formados: 2000

Estilo: Black

Temática: Anti humanidad, misantropía, muerte, odio y satanismo

Enlaces: Deezerfacebookinstagramspotify y Total hate

Miembros:

  • Abortio Bajo
  • Adrastos Voces
  • Czernobog Guitarra
  • Goathammer Guitarra
  • Serrator Batería
Discografía:

  • Total Hate Demo 2002  
  • Pure Hatred and Blasphemy EP 2005  
  • Yersinia / Total Hate Split 2006  
  • Depopulating Planet Earth CD 2008
  • Necare Humanum Est CD 2010 )
  • Lifecrusher - Contributions to a World in Ruins CD 2016
  • Throne Behind a Black Veil CD 2019
  • Marching Towards Humanicide CD 2023  
  • Forthcoming Age of the Reaper CD 2024

FORTHCOMING AGE OF THE REAPER (2024)
Ritmo intensísimo el de los alemanes Total Hate que parecen querer recuperar el tiempo perdido y ya van por su sexto álbum de estudio, un trabajo que nos llega sólo un año después de su predecesor "Marching Towards Humanicide", pero si cabe todavía más intenso y frio. Estamos hablando de un álbum que sabe aproximarse acertadamente a un sonido clásico dentro del género con un toque underground en todo lo que rodea la mismo, sin que Total Hate no se descuide a la hora de realizar algunos aportes de influencias más actuales. Por un lado tenemos unos riffs de guitarras poderosos, gélidos, crudos y cortantes, sin concesiones a la hora de ningún tipo de acercamiento a terrenos más accesibles, logrando sonar poderosos y directos, sin que una capa de oscuras melodías vayan rodeando todo este entramado de guitarras. Adrastos ha sabido rodearse de un puñado de buenos músicos, destacando la figura de  Serrator en la batería, dándole un empuje poderoso al sonido del álbum con unos blast beats demenciales, que solo hacen que el ritmo se mantenga muy alto junto con una intensidad innegociable a la horas de construir un muro de sonido que solo muestra algunas fisuras cunado esas influencias melódicas, de las que hablaba anteriormente, cobran cierto protagonismo. Ni que decir tiene que las voces no le van a la zaga, Adastros adopta un estilo que le permite escupir odio desde la frialdad y la crudeza de las mismas. Por su parte la producción juega  a favor del resultado final del sonido del álbum, logrando mantener ese tondo de frialdad y crudeza con ciertas dosis de underground, pero también sabiendo sacar partido al todo el potencial del mismo. El álbum se cierra con una versión del "Dødsmarsj til helvete" de Urhegal, lo cual nos pude dar una idea de lo que proponen Total Hate en esta su sexto álbum (8,4).




. Intro 00:38  
2. Eternal Lust for Blood 05:13  
3. Hailing the Falling Angels 04:14  
4. Looming Age of the Vermin King 05:22  
5. Burn With Your Prophet 05:10  
6. Coldest Wrath 04:04  
7. Djevelens legioner 04:49  
8. Death, Hate, Eradicate 03:24  
9. Downfall of Tolerance 05:09  
10. Field of Victory (The Final Return) 03:40  
11. Dødsmarsj til helvete 04:31  
  46:14





Vinyl, LP, Album, Limited Edition, Gold Transparent